25 Aralık 2007

Cevizli Tarator



Şimdilik sadece cevizli tarator tarifi veriyorum.
En yakın zamanda diğerlerinide eklemeye çalışacam.
Taratoru bizim gibi kepek ekmeğe sürüp ikram
edebilirsiniz yada çeşitli yemeklerin yanında
sos olarak kullanabilirsiniz..Biz sarmısak koymadık
ama tabi isteye bağlı...

Malzemeler :
•100gr ceviz
•100gr beyaz peynir
•2 dilim kepek ekmek
•2 kahve fincanı zeytinyağı
•1,5 kahve fincanı sirke
•1 tatlı kaşığı pul biber
•1 çay kaşığı karabiber
•1 tatlı kaşığı biber salçası
•tuz

Hazırlanışı :
•Cevizler dövülerek ezilir..
•Kepek ekmek ezilerek içine eklenir..
•Bu karışıma azar azar zeytinyağı eklenir
ve iyice karıştırılır.
•Son olarak kalan malzemelerin hepsi eklenir
ve robottan geçirilir.Eğer çok koyu olursa biraz su
eklenebilir.

AFİYET OLSUN..

4 yorum:

Disalce dedi ki...

yaşşasın yaaa...ilk defa sarımsaksız bir tarif.....

genellikle bu tür tarifler hep sarımsaklı oluyordu..bende tabiki yiyemiyordum...

ellerine sağlık....tam bana göre olmuş....

Adsız dedi ki...

ımmmmm
nefis olmuş canım...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Blogmanşetten kahvaltı sofrasına geldim.Cevizli taratorla karşılaştım.Harika olur biz adını fakir sucuğu veye acıka diye biliriz.Bu ismide öğrendiğim iyi oldu.Ellerinize sağlık harika olmuş...

çınarkurabiye dedi ki...

disalcim tarator aslında sarmısaklı oluyor.ama biz kullanmadık böyle deneyebilirsin sende..

özlemciiik çok teşekkürler :)

gonuluncelezzetler;ben sizin kullandığınız isimleri yeni duydum.ama hoşuma gitti fakir sucuğu :) teşekkürler..

sevgiler
gözde